niedziela, 8 maja 2016

Nowa Droga na Jurze

Dzień 11 Kraków - Grodzisko 17 km

Po odpoczynku w Krakowie zawsze ciężko się ruszyć więc następny etap jest bardzo krótki. Idziemy do Grodziska do bł. Salomei. Droga św. Jakuba wkracza tutaj na Jurę Krakowsko - Częstochowską, jest to bardzo malowniczy odcinek. Młodemu się podoba, piękno Jury zdobywa Jego uznanie. Widać że przyroda też może brać udział w resocjalizacji. Po drodze Ojcowski Park Narodowy i zamek w Ojcowie. W Grodzisku przyjmuje nas jak zawsze bardzo ciepło i gościnnie ks. Stanisław Langer. Doświadczony pielgrzym, szedł do Rzymu i Santiago.Gotuje specjalnie dla nas obiad, częstuje pysznym ciastem . Jest piątek więc jako pielgrzymi dostajemy dyspensę na pokarmy mięsne. Jest radość bo możemy grillować, ta forma spędzania czasu po dojściu na nocleg bardzo nas do siebie zbliża. Siedzimy sobie i dyskutujemy o życiu.

Dzień 12 Grodzisko - Olkusz 23 km

Do Pieskowej Skały idziemy szlakiem, potem sobie skracamy żeby jak najszybciej dojść do Olkusza. Zamek robi na Młodym spore wrażenie. Mówię Mu legendę o maczudze Herkulesa, w pierwszej chwili bierze to na poważnie i powątpiewa czy Herkules dałby radę to podnieść.

Idąc dalej  przez jedną z najdłuższych wsi w Polsce Słuoszowę zostaliśmy niespodziewanie zaproszeni na kawę przez Angelike która w zeszłym roku pielgrzymowała do Rzymu. Wyśledziła naszą trasę i pomimo że była w tym czasie w Krakowie to zadzwoniła do rodzinnego domu , gdzie przyjęła nas Jej Mama i siostra Weronika. Mogliśmy trochę odpocząć, dostaliśmy też pyszne bułki słuoszowskie z lokalną wędliną na drogę. Ważna była też rozmowa, świadectwo dla Młodego, który wyobraża sobie że tylko Jego sytuacja jest wyjątkowa i ciężka. Zobaczył że są też osoby które przeżywają trudne chwile w życiu, ale się nie poddają i są pełne optymizmu i jeszcze gotowe pomóc pielgrzymom w drodze. Dziękujemy bardzo za okazaną gościnność.
Potem już niedaleko do Olkusza. Nocujemy w szkolnym schronisku młodzieżowym. Wieczorem idziemy jeszcze na rynek w Olkuszu, dzięki temu jesteśmy świadkami ładnego zachodu słońca.